HTML

tomiinsingapore

Élménybeszámoló mindazoknak, akik kíváncsiak rá mi történik velem a következő hónapokban

Friss topikok

  • N.Tomee: Végre egy új bejegyzés! És végre megnyugodhatok, hogy ott is látni néha az eget, ezidáig csak szür... (2011.07.22. 19:39) 9. Back again
  • tottee: Szerintem hagyd ott ajándékba a következő lakónak! :) Hadd örüljön ő is! :) (2011.07.04. 09:15) 8. Durian
  • randttoys: Úgy gondoltam itt az ideje a kommentelésnek! (Megjegyezném mostanság annyit hallok Rólad, mint kor... (2011.06.30. 08:30) 7. Irány Dél-Korea
  • tundchen: Na hallo, tessék szépen felmenni arra a hajóra, és már nagyon várom a piaci étkezésről szóló beszá... (2011.06.28. 18:40) 6. Marina Bay
  • ina.gy: még mindig éjjel tízig melózol? valamikor kellene már írni valami újat, meg fotókat postolni, meg ... (2011.06.25. 22:11) 5. Mindenki másként csinálja

Linkblog

5. Mindenki másként csinálja

2011.06.15. 16:09 tomiinsingapore

Épp most néztem meg a lakást bérbeadó cég honlapját, és úgy látom meglehetősen nagyvonalú volt a cég, mert a legdrágább kategóriába eső lakást bérelték ki, havonta közel fél millióért. Tegnap hazaérve láttam, hogy voltak takarítani, kiürítették a kukát, kimosták a szennyesemet (meg is szárították!), berakták a szekrénybe, elmosták a poharamat és bevetették az ágyamat is. Remélem láttak már kupis lakást, mert az fogadta őket (bár annyira nem volt vészes).

Egyébként a két legdrágább dolog Szingapúrban a lakás (bérelni is) és az autó. Az autókért 2-3-szor többet kell fizetni, mint otthon, ráadásul előtte még engedélyt is kell kérni, hogy autót vehess, ami pluszban még 1.5-2 millió forint. Erről olvastam már otthon is és emiatt hittem azt, hogy itt alig lesz autó. Jelentem tévedtem. Nagyon sok autó van, meglehetősen gyorsan vezetnek, sokszor dudálnak a másikra, de nekem úgy tűnik, hogy a gyalogosokkal nagyon előzékenyek (pl átengednek a zebrán). Rengeteg az európai autó, azok közül is a felső kategóriákba tartozó német márkák dominálnak, de láttam már több Skodát és Suzuki Swift-et is :) Megnéztem az Audi szingapúri honlapján, hogy mennyiért adnak egy A4-est itt. Azt hittem lefordulok a székről. Nálunk 8,2 millió forinttól indul az ára, Szingapúrban 29 milliótól (193,773 SGD-től)!

Nagyon jól élnek, de tévedés lenne azt hinni, hogy itt nincsenek szegény emberek. Nagyon szeretnek enni és vásárolni - mást állítólag nem is nagyon lehet itt csinálni, de ezt most még nem tudom megerősíteni. Állítólag rengeteget költenek, merthogy jók a fizetések és nagyon kevés adót fizetnek. Csak úgy érdekességképpen megmutatom, hogy van aki a progresszív adóztatás keretein belül is meg tudja jeleníteni a társadalmi szolidaritást és a jövedelmek alacsony adóztatását. Évi 3,000,000 forintig nem is kell adót fizetni, ráadásul a következő évtől csökkentik az adókat.

<20,000

0

20,000 – 30,000

3.5%

30,000 – 40,000

5.5%

40,000 – 80,000

8.5%

80,000 – 160,000

14%

160,000 – 320,000

17%

320,000+

20%

 

Egymás mellett sorakoznak a nagy bevásárlóközpontok, amik tömve vannak emberekkel. A vonaton reggelente mindenki az okostelefonját nyomogatja vagy a táblagépén olvas, játszik, filmet néz. Ebbe a sorba akár én is be tudnék állni, mert kaptam a cégtől egy iPhone-t. 

Hétvégén kirándulni voltam. Szombaton az üzleti negyedet és a mellette lévő Marina Bay-t jártam be. Az ezekről készült képeket csak a következő bejegyzésben osztom meg veletek, mert ami most jön, az sokkal jobban lekötötte a figyelmemet. A Marina Bay egyik nevezetessége az az épületköltemény, aminek a tetején a hajóforma van. Ezt az épületet úgy hívják, hogy Marina Bay Sand és mind a három tömbjében szálloda van. Az előtérben látni a pláza épületét, ami mellesleg a szállodákhoz kapcsolódik egy átjáróval. A pláza nagy része a föld alá van süllyesztve:

 

Akár gondolába is ülhetsz és csónakázhatsz egyet:

 

 Ilyen a pláza belülről:

 A szálloda közelről:

 Mint kiderítettem 20 dollárért fel is mehetsz ide:

 

Ezen keresztül lehet átmenni a hotleből a plázába:

 Szingapúrban taxizni annyira hétköznapi, mint például buszozni. A pláza előtt kordonok között terelik a taxira váró embereket, és a taxik legalább 150 méteren keresztül álltak:

 

De van benn színház, múzeum, és az elmaradhatatlan éttermek és kávézók. A legnagyobb divatházak és ékszerüzletek természetesen mind jelen vannak. Van benne kaszinó és több éjszakai bár is. Az egyik kolléganőm mesélte, hogy kaszinózni csak úgy mehetnek a helyiek, ha belépéskor fizetnek 100 dollárt, miközben a külföldieknek csak az útlevelüket kell bemutatniuk. Ezzel a belépővel annyira szerintem nem sikerül visszaszorítani a helyiek játékszenvedélyét.

Lassan fel kellene kutatnom azt is, hogy a házban merre van a konditerem, mert el fogok tunyulni. Még nem nagyon alakítottam ki, hogy miket egyek vacsorára, így esténként most csak banánt, kekszet, mogyorót és tortilla chips-et rágcsálok, amit olyanokkal öblítek le, amiket otthon nem is nagyon szoktam inni (gyümölcslevek, üdítő, jeges tea) vagy enni (jégkrém-Ben&Jerry's). Persze ezek mellett van víz is itthon. Még mindig az a legjobb. Szingapúrban egyébként iható a csapvíz, bár én még nem próbáltam. :)

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tomiinsingapore.blog.hu/api/trackback/id/tr312986461

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nalim 2011.06.20. 16:12:38

a ben and jerry's nagyon jó, Tomi fel kell menned valamikor arra a hajóra:)

Vamigos 2011.06.20. 16:39:43

Tomi ez a legjobb eddig :)
Mindenki úgy fel van öltözve a képeken, mintha nem is lenne meleg...
Most már olyan képet is tehetnél amin rajta vagy :))

ina.gy 2011.06.25. 22:11:15

még mindig éjjel tízig melózol? valamikor kellene már írni valami újat, meg fotókat postolni, meg levelekre válaszolni :))) dolgozni mentél ki vagy világot látni? :p
süti beállítások módosítása