HTML

tomiinsingapore

Élménybeszámoló mindazoknak, akik kíváncsiak rá mi történik velem a következő hónapokban

Friss topikok

  • N.Tomee: Végre egy új bejegyzés! És végre megnyugodhatok, hogy ott is látni néha az eget, ezidáig csak szür... (2011.07.22. 19:39) 9. Back again
  • tottee: Szerintem hagyd ott ajándékba a következő lakónak! :) Hadd örüljön ő is! :) (2011.07.04. 09:15) 8. Durian
  • randttoys: Úgy gondoltam itt az ideje a kommentelésnek! (Megjegyezném mostanság annyit hallok Rólad, mint kor... (2011.06.30. 08:30) 7. Irány Dél-Korea
  • tundchen: Na hallo, tessék szépen felmenni arra a hajóra, és már nagyon várom a piaci étkezésről szóló beszá... (2011.06.28. 18:40) 6. Marina Bay
  • ina.gy: még mindig éjjel tízig melózol? valamikor kellene már írni valami újat, meg fotókat postolni, meg ... (2011.06.25. 22:11) 5. Mindenki másként csinálja

Linkblog

7. Irány Dél-Korea

2011.06.29. 16:54 tomiinsingapore

Ma újabb élménnyel gazdagodtam. Sőt kettővel. A dél-koreai kollégám (SW) meghívott ebédelni egy dél-koreai étterembe. Mint bárhol másutt Szingapúrban, itt is legalább 12 fokkal a kinti alatt volt a hőmérséklet. Teljesen a fickóra bíztam magamat, én ugyanis még mindig képek alapján választok kaját. Be is rendelt szerintem mindenből kisebb adagokat, úgyhogy ki is hoztak vagy 15 (kisebb-nagyobb) tányér ételt. Az olvastam az étlap elején, hogy a koreaiak szeretnek egészségesen táplálkozni, mert úgy tartják, hogy a jó étel olyan, mint az orvosság. Erre alighanem szükségük is lehet, mert SW mesélte, hogy Dél-Korea nem egy családbarát ország, mert például az üzletfelekkel rendszeresen (értsd akár naponta) el kell menni inni és ezek az italozások hajnalig is eltartanak. Mindezt a cég kontójára, hiszen ez a cég érdekeit szolgálja. Visszatérve az ebédhez, hoztak:

1. párolt brokkolit valami csípős szósszal leöntve,

2. párolt káposztát (?) csípős szósszal leöntve,

3. téglatest alakúra vágott főtt tojást (fehérje-sárgája-fehérje),

4. zöldbab (?) valami csípős szósszal leöntve,

5. valami keményebb puding állagú valamit csípős szósszal leöntve,

6. káposztasaláta valami fehér szósszal leöntve,

7. párolt nemtudommi csípős szósszal leöntve,

8. rizs (gondolom már hiányoltátok),

9. paprikás (?) rizs zöldségekkel és szezámolajjal (?),

10. fűszeres marhahús, ami mér sercegett a vaslapon, amikor kihozták,

11. valami lében úszkáló zöldségek, amik íztelenségük miatt nekem nagyon nem jöttek be eddig,

12. valami leves zöldségekkel (zöld csili, piros csili, hagyma, zöld csili, piros csili).

Biztos rájöttetek a felsorolásból, hogy a dél-koreaiak szeretik a fűszeres/csípős ételeket. Bár szinte mindegyik fogásban volt valamennyi csili, egyáltalán nem volt kellemetlen (bár én szeretem ha kicsit erősebb a kaja). A fűszeres marhahús kifejezetten finom volt.

Másik mai élményem az itteni kiskirályokhoz, a taxisokhoz fűződik. Ennyi taxi otthon az egész országban nincs, ez egészen biztos. Megnézed, hogy egy lámpánál mennyi autó áll, akkor annak a kétharmada tuti taxi lesz. Fél 10 után végeztem és taxival akartunk hazajönni (kollégám felajánlotta, hogy hazavisz, mert útba estem neki). Annak ellenére tartott legalább 20 percig taxit fogni, hogy minimum, de tényleg minimum 200 taxi ment el előttünk. Hiába integettünk nekik, meg sem álltak. Volt legalább 6-7, aki megállt, de nem estünk neki útba, ezért nem vett fel, hanem tovább hajtott. Láttam olyat, aki megállt nálunk, aztán még két integetőnél, de senki nem arra akart menni (gondolom), amerre ő. Alighanem kifogtuk a műszakváltást, amikor visszamennek a taxiállomásra és leadják a kocsit. Ezért a sok taxi nagy része egy irányba megy, a hülye utasok meg nem akarnak arra menni. Itt meg is tehetik, hogy válogassanak az utasok között, mert annyira hétköznapi dolog a taxizás, mint a tömegközlekedés. És tényleg nagyon olcsó, de erről már írtam korábban.

Eredetileg egy 5 soros bejegyzést akartam írni, mert álmos vagyok. Több lett. :)

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tomiinsingapore.blog.hu/api/trackback/id/tr93025034

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ina.gy 2011.06.29. 21:36:50

ez jól hangzik, hogy van vaslapos marhasült, akkor csak nem fogok éhenhalni, nekem ezek a halas, tengeri herkenytűs, zöldséges dolgok nem jönnek be :)) Bár remélhető hogy a marha az marha és nem kutya vagy macska :))

jó ez a korai hozzáállás, hogy mindent el kell számolni a cég kontójára :D

randttoys 2011.06.30. 08:30:23

Úgy gondoltam itt az ideje a kommentelésnek!
(Megjegyezném mostanság annyit hallok Rólad, mint korábban egy év alatt sem.)
Komoly dolog, hogy most ott lehetsz, künn a messzi távolkeleten... igazi modern európai fiatalként egy távoli országban dologzhatsz, világot láthatsz, kultúrákkal ismerkedhetsz, stb. nem csak munka, hanem élmény is! ez mindeképp nagyszerű dolog. Mi meg (inkább csak a magam nevében) itt izzadunk össze ebben a kutyaszaros pisis, szemetes, grafitis Bp-en, a saját kis sekélyes világunkban. Érezd jól magad!!!
süti beállítások módosítása